فسفرپلیت

ساخت وبلاگ

فسفرپلیت یا RVG کدام یک برطرف کننده بهتر نیاز کاربران هستند؟

امروزه مشاهده عکس از وضعیت دندان به قدری لازم و ضروری است که هر دندانپزشکی در ابتدا انرا برای بیمار خود تجویز می کند بعد از مشاهده این عکس و انجام بررسی های اولیه تصمیمات لازم را اتخاذ می نماید. اینکار در زمینه دندانپزشکی توسط فسفرپلیت و سنسورRVG صورت می گیرد .در واقع هر دو این تجهیزات عملکردی مشابه را دارند ولی از برخی جهات تفاوت هایی دارند که باعث می شود برخی از دندانپزشکان از RVG و برخی دیگر از فسفرپلیت استفاده نمایند.

اولویت اول برای کاربران این است تا تصویری که توسط این دستگاه ها گرفته می شود کاملا واضح باشد تا دندانپزشک بتواند با مشاهده ان تمامی جوانب را به خوبی بررسی نماید.هر دوی این تجهیزات تقریبا این امکان را دارند و تصویری که ارائه می دهند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته بعدی که بسیار مورد توجه است قیمت دستگاه است که در میان این دو فسفرپلیت هزینه بالاتری دارد ولی درکنار این هزینه بالاتر مزایای بیشتری است که اگر برای کاربر مهم باشد مقرون به صرفه تر است که این محصول را خریداری نماید حال در ادامه به بررسی هر بیشتر این امکانات خواهیم پرداخت.

فسفرپلیت از این جهت مقرون به صرفه تر است که پلیت های ان به تعداد دفعات بالا قابل استفاده می باشد و این پلیت ها در داخل دهان بیمار قرار داده می شوند و اگر اسیبی ببیند هزینه چندانی ندارند ولی سنسورRVG در داخل دهان بیمار قرار داده میشود و اگر اسیبی به ان وارد شود باید به طور کامل دور انداخته شود و از نو خریداری شود . این سنسور توسط سیم به کامپیوتر متصل است و بعد از اکسپوز کردن تصویر درمانیتور به نمایش در می اید.

در فسفرپلیت بعد از گرفتن عکس پلیت باید از دهان بیمار خارج شود و بعد برای مشاهده تصویر گرفته شده انرا در داخل دستگاه قرار داد و در این میان سیمی هم وجود ندارد که دست و پا گیر باشد. مدل امروزی این دستگاه بسیار ارتقا پیدا کرده و در مدل های قدیمی ما شاهد کیفیت پایین تصاویر گرفته شده بودیم ولی با رفع این عیب این دستگاه در رقابت تنگاتنگ با RVG قرار گرفته است.

با این حال نمیتوان گفت که از میان فسفرپلیت و سنسورRVG کدام یک بهتر از دیگری است و اینها همه به نیازها و اولویت ها ی کاربر بر میگردد برای مثال در مطب و یا مرکزی که تعداد مراجعه کننده انها کم است و عکسبردای به تعداد دفعات کم انجام می شود دندانپزشک ترجیح می دهد تا RVG را با هزینه کمتر تهیه نماید در صورتی که در مراکز با شلوغی زیاد مراجعه کننده این دستگاه اصلا مقرون به صرفه نیست و بهتر است که فسفرپلیت خریداری شود.

پلیت هایی که چندین باره قابل استفاده هستند از نظر محیط زیستی که بسیار مناسبند و زباله های کمتری با این روش تولید می شود. حال اینکه در میان برندهای موجود کدام یک مقرون به صرفه تر هستند سوالی است که جواب به ان نیاز به بحثی جدا دارد. فقط نکته مهم در خرید همه تجهیزات دندانپزشکی داشتن خدمات پس از فروش معتبر است تا هر زمان که نیاز به تعمیر و یا چک دستگاه خود دارید تکنسین های خبره در کمترین زمان ممکن اماده ارائه خدمات به شما عزیزان باشند.

در این اوضاع و شرایط به وجود امده توسط ویروس کرونا شما عزیزان برای خرید فسفرپلیت و سایر تجهیزات دندانپزشکی میتوانید از طریق سایت های اینترنتی در این زمینه اقدام نمایید و دیگر نیازی به حضور در بازار را ندارید.درروزهای تعطیل سال نیز شما می توانید سفارش دهید و محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.به امید سلامتی و شادی برای همه ملت شریف ایران

 

 

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 29 تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1398 ساعت: 17:30

مقایسه فسفرپلیت و سنسور ودلیل نبود بسیاری از برندهای این محصول در بازار ؟

سادگی کار با دستگاه  فسفرپلیت  یکی از عوامل اصلی محبوبیت ان می باشد.کاربر دستگاه نیاز به اموزش پیچیده برای یادگیری ندارد و خیلی راحت با توضیحات اولیه می تواند با ان کار کند. پایه اصلی این دستگاه پلیت هایی هستند که تصویر بر روی انها چاپ می شود و برای دیدن به نمایش در می ایند.قابلیت این پلیت ها بسیار زیاد است و تعداد دفعات بیشماری می توان تصویر را بر روی انها چاپ کرد و این مساله مهم دیگر است که ایندستگاه را بسیار مقرون به صرفه می کند.

بحث از فسفرپلیت که به میان می اید کنارش سنسور RVG قرار می گیرد که در رقابت با این دستگاه قرار میگیرد و دراصل می توان گفت که هریک از این دستگاه ها مزیت ها ی زیادی دارند و خریداران بر حسب نیاز خود دستگاه مد نظر خود را خریداری می کنند. انتخاب برند در این میان اهمیت بالایی دارد و بهتر است محصولی را خریدار یکنید که قبلا یا از ان استفاده کرده اید و یا همکارانتان انرا استفاده نموده اند  از ان راضی بودند.

در میان سایت های تخصصی تجهیزات دندانپزشکی به کمک شما می ایند  شما عزیزان اگر قصد خرید داشته باشید برای مثال تنها با سرچ کلمه  فسفرپلیت  در گوگل می توانید به سایت های معتبر در زمینه فروش این محصول دست پیدا کنید و با ورود به این سایت ها برندهای مختلف این محصول را به همراه قیمت هرکدام از انها مشاهده کنید. کسب اطلاعات از این طریق راحت تر و سریع تر می باشد.

بدست اوردن اطلاعات از برندهای مختلف در کمترین زمان ممکن تا قبل از ظهور این سایت ها غیرممکن بود ولی امروزه روند خرید به قدری ساده شده که شما در عرض چند دقیقه می توانید محصول مد نظر خود را پیدا کنید و تنها با یک تماس ساده انرا درب منزل تحویل بگیرید و دیگر نیاز به حضور در بازا رهای شلوغ را نخواهید داشت.در این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا اهمیت خرید اینترنتی بالا می رود.

البته در حال حاضر بسیار ی از برندهای  فسفرپلیت  در بازار موجود نیستند علت اصلی ان هم عدم واردات است.در تحریم های به وجود امده شرکت هایی که واردات این برندها را داشتند دیگر محصولی وارد نکردند ودر حال حاضر یک یا دو برند از این محصول در بازار تجهیزات دندانپزشکی یافت می شود که این خود مساله ای بحرنج است.از طرفی هیچگونه تولید داخلی برای این محصو وجود ندارد که این خود مساله ای است که باید به ان پرداخت.

این که چرا هیچ تولیداتی از این محصول در داخل کشور دارد وجو د ندارد خود مساله ای است که باید انرا در مجالی مناسب مورد بررسی قرار داد.ولی همین را ی توان گفت که نبود برندهای داخلی در این شرایط مشکلات ما را چندین برابر کرده زیرا برای تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی همیشه تقاضا وجود دارد و نبود عرضه باعث مشکلات عدیده ای می شود واگر تولیدات داخلی وجود داشته باشد هیچ وقت تقاضا بی پاسخ نخواهد ماند.

 فسفرپلیت  و بسیاری دیگر از تجهیزات که در داخل تولید نمی شوند نشان دهنده ناتوانی ما در تولید نیستند بلکه نشان دهنده وابستگی شدید ما به وارداتند که موجب شده به جای اینکه خود استین بالا بزنیم و کاری کنیم خود را به سایر کشورها وابسته کردیم و این وابستگی در اوضاع و شرایط نا به سامان امروزی خود را نشان می دهد و میبینیم که چقدر با این حجم از وابستگ اسیب پذیر شده ایم.

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 33 تاريخ : شنبه 17 اسفند 1398 ساعت: 19:06

فسفرپلیت و سنسور کدام یک بهتر هستند؟

از دلایل اصلی که باعث شده تا  فسفرپلیت  مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار بگیرد کاربری اسان ان است و نیاز به اموزش های پیچیده ندارد و در کمترین زمان می توان کار با انرا شروع کرد.این مقایسه در برابر سیستم ها بر پایه سنسور انجام می پذیرد.در عکسبرداری توسط سنسور دستگاه به سیم متصل است وو مستقیم عکس گرفته شده به سیستم منقل می شود و قابل مشاهده اشت.

ولی در فسفرپلیت هیچ سیمی به دستگاه متصل نیست و بعد از گرفتن عکس پلیت به داخل دستگاه برده می شود و در واقع این دستگاه یک سیستم پردازشگر است عکس گرفته شده را پردازش و قابل نمایش می نماید و کاربر می توان عکس گرفته شده را به قسمت مورد نظر خود انتقال دهد.

البته در سنسور نیاز به انجام این کارها نیست و از طریق سیمی که به دستگاه متصل است عکس به سرعت قابل نمایش می شود ولی نکته ای که وجود دارد بالا بودن سرعت کار با  فسفرپلیت  نسبت با سنسور است.از طرفی دیگر این دستگاه به قدر یمقرون به صرفه تر است که اغلب مراکز ترجیحشان استفاده از ان است مخصوصا اگر تعداد مراجعه کنندگانشان زیاد باشد.وضوح تصویر فسفرپلیت ها هم بسیار بالا رفته برخلاف مدل های قدیمی که اصلا کیفیت تصویر نداشتند.

میزان وضوح تصویر انها 15 تا 20 جفت خط  بر میلیمتر است که برخی از برندها این عدد را تا 25 جفت خط بر میلیمتر می دانند که تا حد زیادی نمی تواند انرا درست دانست زیرا طبق تحقیقیات علمی چشم ما انسانها در دیدن چیزی بیشتر از 12 جفت خط بر میلیمتر دچار مشکل می شود و نمی تواند انرا به خوبی مشاهده کند.کیفیت بالای مانیتوری که تصویر را نشان می دهدبر کیفیت نمایش تاثیر به سزایی دارد.

 در مقایسه  فسفرپلیت  با سنسور می توان گفت که هر یک از انها مزیت های ویژه ای دارند و هر دندانپزشکی با توجه به این که کدام ویژگی برایش اهمیت بیشتری دارد اقدام به خرید دستگاه می کند. به طور مثال اگر دندانپزشک در مرکزی کار می کند که تعدد مراجعه کننده وجود دارد ترجیحش استفاده از فسفرپلیت است زیرا از هر نظر اقتصادی تر از سنسور است ولی اگر سرعت عمل دستگاه برایش اهمیت دارد سنسور را تهیه می کند و همه اینها به اولویت کار بر می گردد.

در کل مساله این است که میان این دو دستگاه بهتر و بدتری وجود دارد و تنها نیاز است که یک دندانپزشک را به سمت خرید فسفرپلیت سوق می دهد و دیگری را به سمت خرید سنسور. در میان چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد انتخاب برند خوب و مناسبت است تا بتوان در کار با ان احساس راحتی و رضایت کافی داشته باشید و بتوانید در زمان نیاز خدمات پس از فروش خوبی را از طرف شرکت فروشنده دریافت نمایید.

 فسفرپلیت   با برندهای مختلفی در بازار موجود است و شما در زمان خرید بهتر از چند روزی را برای تحقیقات جامع زمان بگذارید تا بتوانید با شناخت خوبی وارد بازار شوید و اقدام به خرید کنید و گول تبلیغات یک برند بی کیفیت را نخورید.کسب اطلاعات راجع بع برندهای مختلف امروزه دیگر کاری زمانبر و سخت نخواهد بود و تنها با مراجعه به سایت های معتبر در زمینه تجهیزات دندانپزشکی می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 35 تاريخ : شنبه 3 اسفند 1398 ساعت: 16:38

اشعه ایکس پایه و اساس کار فسفرپلیت

  فسفرپلیت   از جمله تجهیزات دندانپزشکی است که با اشعه ایکس کار می کند .بسیاری از تجهیزات مهم پزشکی ودندانپزشکی با تکنولوژی اشعه ایکس کار میکنند و در واقع کارایی این اشعه در علم پزشکی به قدری زیاد است که نمی توان گفت که اگر کشف این اشعه نبوده چطور می شد این اطلاعات را از بدن انسان بدست اورد.

عکس از استخوان های بدن و اطلاع از وضعیت سلامت انها گرفته تا تشخیص وجود و یا و ضعیت توده های سرطانی و در نهایت وضعیت لثه و دندان از جمله اطلاعاتی است که دانستن انرا مدیون کشف این اشعه هستیم.برای عکسبرداری از هر قسمت از بدن تجهیزات مخصوص به خود وجود دارد که پایه کار همه انها با تابیدن اشعه ایکس است.حال در این مقاله به روش کار فسفرپلیت می پردازیم که در زمینه دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 فسفرپلیت   در واقع  پلیت های مخصوصی دارد که اپراتور دستگاه انرا در داخل  دهان بیمار قرار می دهد و بعد از قرار گیری درست ان ، دستگاه اشعه ایکس را می تاباند و با تابش اشعه ایکس قسمت هایی که اشعه از ان رد می شود روشن و بقیه قسمت ها تیره می افتد و در نهایت عکسی بر روی این پلیت ها ایجاد می شود که وضعیت کلی دهان بیمار را نشان میدهد و قسمت هایی را قابل مشاهده می کند که با چشم قابل دیدن نیست

در واقع هر دندانپزشکی به هر میزان تجربه ای که داشته باشد باز هم نیازمند این است تا ابزارهای جدید در کارش است سهولت ایجاد کنند. در گذشته مشکلات زیادی دردرمان بیمار به وجود می امد که در صد زیاد ان به دلیل عدم اگاهی کامل از وضعیت بیمار بوده و پزشک و دندانپزشک هم هر چقدر تبهر داشتند یکجایی دستشان بسته است و نیاز به ابزارهای کمکی دارند..

در زمینه تخصصی دندانپزشکی   فسفرپلیت    یکی از ابزارهایی است که با ورد ان به دنیای تجهیزات دندانپزشکی انقلابی شگفت رخ داد و به یکباره میزان زیاد خطا در درمان کاهش پیداکرد  و ابزاری شد کاربردی که به سرعت فراگیر شد.البته در ابتدای ورود این ابزار به بازار استقابل زیادی از ان نشد و دلیل اصلی ان هم کیفیت پایین عکس هایی بود که توسط این دستگاه تهیه می شد.

البته این دستگاه رقبای قدری هم دارد و در ابتدای شروع به کار نتوانست با رقبای خود وارد رقابت شود. یکی از اصلی ترین رقبای این دستگاه سنسورrvg است که از نظر کیفیت تصویری که می گیرد بسیار عالیست.فلذا در سالهای بعد فسفرپلیت شروع به پیشرفت کرد و امروزه در بازار شاهد دستکاه هایی هستیم که از نظر کیفیت فوق العاده است و در کنار بههبود کیفیت مقرون به صرفه بودن این دستگاهباعث شد تا بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

برندهایی از  فسفرپلیت   را در بازار مشاهده می کنید که تقریبا همه انها از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار هستند . نکته ای که در خرید این دستگاه وجود دارد این است که اگر قصد خرید انرا دارید حتما باید مجوزهای لازم را از انرژی اتمی دریافت کرده باشید و در زمان خرید انها را به فروشندگان ارائه دهید. در واقع فروشنده در برابر فروش هریک از این فسفرپلیت ها مسئول است و باید مدارک و مجوزهای لازم خریدار را به سازمان انرژی اتمی ارائه دهد تا انها مطمئن شوند که هر دستگاهی که به فروش میرسد در جایگاه مناسب خود برای استفاده قرار می گیرد و در میان هیچگونه سوء استفاده ای صورت نمی گیرد.

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 40 تاريخ : پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت: 2:16

رابطه قیمت فسفرپلیت با کیفیت ساخت و تکنولوژی های نوین

با درود فراوان و تقدیم احترام به همه شما عزیزان و خوانندگان گرامی فرارسیدن نوروز باستانی و سال 1398 را به حضور تک تک حضرات تبریک عرض می نمایم و بهترین ها را برای شما آرزومندم با امید به خدا سالی دیگر را که همراه با شادی بیشتر برای هموطنانم می باشد را آغاز نمودیم .

در این مقاله قصد دارم به رابطه قیمت  فسفرپلیت  با کیفیت ساخت و تکنولوژی های نوین بکار رفته در آن بپردازم و نگاهی به برندهای قدیمی و تازه وارد بازار تجهیزات دندانپزشکی ایران در سال 97 داشته باشیم ، چراکه معتقدم یکی از بهترین روش های گرفتن تصاویر رادیوگرافی دیجیتال این دستگاه می باشد و در سال های اخیر فروش آن روند روبه رشدی را داشته است .

در ابتدا باید بگویم که قیمت اسکنر فسفرپلیت رابطه مستقیمی را با کیفیت ساخت آن و همچنین تکنولوژی های بکار رفته در آن دارد در نتیجه میتوان گفت که دستگاه های ارزان تر کیفیت پایین تری دارند و دستگاه هایی با قیمت های بیشتر کیفیت و تکنولوژی بالاتری را در اختیار کاربران خود قرار میدهند .

البته این موضوع نمی تواند تنها آیتم موثر در خرید  فسفرپلیت  باشد چرا که علاوه بر کیفیت ساخت قطعات بکار رفته در دستگاه بکارگیری جدیدترین تکنولوژی ها می تواند موجب شود تا ما با وضوح تصویر بسیار بالاتر مواجه شویم و در مواردی واقعا شگفت زده خواهیم شد ، چرا که به طور تغرب شانه به شانه و در برخی موارد کیفیت بالاتری از RVG دارد .

شاد برخی این طور تصور کنند که وضوح تصویر خیلی بالا که کارایی خواصی ندارد ، اما باید بگویم که در موارد زیادی در درمان های حساس  این وضوح تصویر حتی موجوب نجات جان بیماران شده است و دقیقا در همان زمان است که دندانپزشک خدا را شاکر می شود که  فسفرپلیت  با کیفیت از یک برند شناخته شده ای خریداری نموده است .

در سال گذشته یعنی سال 97 چند برند ناشناخته جدید وارد بازار تجهیزات دندانپزشکی ایران شده اند و این تازه واردها هنوز امتحان خود را پس نداده اند و با توجه به کشور سازنده دستگاه هایهای وارداتی که تمامی آنها از چین همیشه در صحنه هستند ، می توان پیش بینی کرد که نباید انتظاری بالا را از این تازه واردها داشت ، البته که ما هیچگونه پیش داوری نسبت به هیچیک از محصولات در بازار نداشته و نخواهیم داشت و همیشه سعی بر نقدی صادقانه با رعایت انصاف حتی بدون در نظر گرفتن برند تولید کننده و شرکت واردکننده داشته و داریم .

نکته پایانی که خدمت شما عرض می کنم اینکه در حتمی قبل از خرید اسکنر فسفرپلیت از مشورت کارشناسان خبره استفاده نمایید تا خریدی مطمئن و شایسته ای داشته باشید .

با آرزوی بهترین ها برای شما عزیزان در سال جدید امیدوارم که این مطالب هرچند کوچک برای شما یاران همیشه همراه مفید فایده بوده باشد و همچنین در سال جدید روندی روبه رشد را در تمامی ستوح شاهد باشید .

شاد و موفق و پیروز

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 29 تاريخ : جمعه 2 فروردين 1398 ساعت: 17:27